Monday, February 14, 2011

14 February

hai!

Agak lame da aq ta update blog aku ni, mungkin belum terlambat lagi bg aku untuk menceritakan perihal 14 February. Umum tahu, bahawa 14 February merupakan Valentine's Day, org melayu kata Hari Memperingati Kekasih. Aku pelik kenapa org semua sibuk buat hari na memperingati kekasih? Buat apa na ingat kekasih sendiri, kalau kekasih Allah pun korang ta kenal??

Hari ini aq cuti skola. untuk Sambutan Maulidur Rasul. Agak terkilan sebab kawasan kejiranan aq ni tade buat ape2 tuk sambutan Maulidur Rasul. Mungkin ada, cuma sambutan kecil-kecilan aje lah.
Golongan muda masa kini lebih mempraktikkan gaya hidup Barat berbanding adat Timur. Kadang-kadang berlegar di kepala otak aku yang kecil ni.,apa best sgt ke gaya hidup barat?

Kita semua lagi prefer Street Dance berbanding Zapin, kita semua prefer skirt terbelah berbanding baju kurung melayu.. kita semua prefer free hair berbanding dilindungi dgn tudung, betul ta?

Haish, aku da lari tajuk lah..hahahha. KEKASIH SENDIRI vs KEKASIH ALLAH.

Kita lebih ingat bfday kekasih kita berbanding kekasih Allah. Kita lagi ingat asal-usul kekasih sdiri berbanding kekasih Allah. Bagaimana pula dengan tempat tinggal kekasih anda? Makanan kegemaran..minuman kegemaran,subjek yg diminati,kereta idaman,ciri2 wanita idaman, Pasti semua ni korg da tulid dlm Dear Diary korg kn,,
tapi pernah korg tulis tentang kekasih Allah?

Sesungguhnya, ta perlu lah kita meraikan hari memperingati kekasih jika kekasih Allah pun kite ta kenal..
Buat sesape yg sbuk gak na rai kan Valentine's Day,terpulang pada anda,fikirkan sejenak,kemudian tentukan apa yg anda ingin lakukn..

p/s: kat sini ta mengatakan saya tidak mengingati kekasih saya, tapi saya cuma na menegaskan bahawa saya ta suka sangat org yg mempraktikn gaya hidup org Barat dan menyambut Valentine day..
Lets start something new. Apa kata korang semua tukar Valentine Days pada BestFriend Days? Bukan ke yang selalu berada disisi korg adalah KAWAN korg? ta salah rasanya gamtikn Valentine Day ngn Bestfrenz Day.

2 comments:

Zuraidah said...

Yup2. Bestfriend Day. :)

Semua tuh bergantung dengan individu. Kita yang tengok macam2 ragam orang ni, cuma dapat menilainya. :)

TUKANG KATA said...

brg siapa menyambut valentine day maka celaka lah dia.

riwayat tukang kata.