Thursday, June 2, 2011

Pahitnya Hempedu..

Hmm... memang susah na jadi yang terbaik, bukan setakat susah, rase2 mcm mustahil pn ada...tapi ada insan yg kata
"idayu yang saya kenal adalah idayu yg bukan mudah putus asa, kalau awk mudah putus asa, mkna nya awak bukan idayu~"kata2 yg pedas yg mbuat hati terasa pedih..

tapi tu hakikat, aku dilahirkan berbintang kn Leo, berpewatakan tegas dan berhati kuat, hati keras mcm batu,,airmata pun degil na kuar,,

tapi sesekali hati yg tegar ni bisa digegar oleh angin bayu
arhh,,,ayat puitis

hahaha..hakikat..betul memang hakikat..ketidaksempurnaan diri menyebabkan diri terasa begitu kerdil.. kesakitan hati kadang2 tidak mampu ditelan sendiri..jika diluah bimbang insan lain terasa hati.

orang kata, keikhlasan hati ta perlu kn ukuran nilai wang, tapi bile tgk owg len tunjuk kn keikhlasan hati mgunakan ukuran nilai wang, terasa cemburu lahir di hati..

Ayu berhati Leo, da cuba sedaya tabah, namun tipu kalau tidak terguris,, maaf teman,, sakit ati mmg ta boleh na tutup..tutup di mulut, di hati terbuka, tutup dimata, dijiwa terluka..hakikat owg yg sakit hati..

kata Balqis Shafiqa, hidup la dalam dunia anda, dgn arti kata lain buat hal sendiri..betul...tapi aku bukan mcm tu...dunia aku,dunia teman sekali..

teman sdih,,dunia aku pn sdih,,teman gembira, aku menumpang tersenyum,bimbang teman akan terguris lagi...sedaya upaya menjaga tingkah laku agar hati teman ta terasa..

namun, bila perihal ini terjadi..tiada lagi rasa manis nya madu...hanya pahit hmpedu sahaja...
kenapa..

sayang seribu kali sayang..hati merupakan subjek yg sensitif..tidak boleh dicalarkan walau sedikit..namun bila tercalar,akan menjadi luka,,,luka yg terus berdarah..

alangkah pahitnya hempedu..

3 comments:

Zuraidah said...

Tacingnya entri ni. :'(

Cik Nurul Idayu said...

hahaha/...hakikat hati yg tacing'.huhu

LyenaNana said...

hempedu memang pahit doe..:(